google.com, pub-1254610672375848, DIRECT, f08c47fec0942fa0

REDAKCYJNA OBSTAWKA: Złote Globy 2020 – Seriale i filmy telewizyjne

REDAKCYJNA OBSTAWKA: Złote Globy 2020 –  Seriale i filmy telewizyjne
Reklamy

 

Najlepszy serial dramatyczny

„Wielkie kłamstewka”
„The Crown”
„Obsesja Eve”
„The Morning Show”
„Sukcesja”

STANLEY: Mam świadomość, że wśrod nominowanych seriali są fabularne petardy, ale brak mi Watchmen w nominacjach. Boli, bo to wcale nie jest serial science-fiction, tylko wielkiego kalibru komentarz społeczny ubrane w fantazyjne szaty. Jako, że za najbardziej zryty w tym gronie uważam Killing Eve to mocno kibicuję. Panowie, jak to u Was wygląda? 

PONTON: Mocno kibicuje Wielkim kłamstewkom, bo drugi sezon okazał się świetną kontynuacją, co było dla mnie zaskoczeniem. Druga odsłona wydawała się niepotrzebna, ale była jak najbardziej przemyślana i nawet nie zdawałem sobie sprawy jak bardzo potrzebna. Jednak nie ma co tutaj gdybać, The Crown zgranie tę nagrodę.

EARN: Mnie również bardzo boli brak Watchmen. Naprawdę fantastyczny serial, który został niedoceniony przez swoją gatunkową hermetyczność. 

Najlepszy serial komediowy

„Barry”
„Fleabag”
„The Kominsky Method”
„Wspaniała pani Maisel”
„Wybory Paytona Hobarta”

STANLEY: Nie wiem. Wybieranie pomiędzy Barrym Fleabag to  koszmar. A tuż za nimi drugi rewelacyjny sezon The Kominsky Method. Pozostałych dwóch seriali nie widziałem, na Panią Maisel się zdecydowanie czaję. 

PONTON: Muszę przyznać, że to bardzo mocna kategoria. Całym sercem jestem za Barrym, którego drugi sezon przebił nawet pierwszy, ale coś czuje, że zostanie doceniony finałowy sezon Fleabag. 

EARN: Fleabag zgarnia ostatnio wszystko, więc jest w zasadzie pozbawione konkurencji. Cieszy mnie również Pani Maisel, bo to jeden z moich ulubionych seriali. Również bardzo cenię Barry’ego jak i Kominsky Method, więc tutaj wygrać może w zasadzie każdy.

Najlepszy film telewizyjny lub serial limitowany

„Paragraf 22”
„Czarnobyl”
„Fosse/Verdon”
„Na cały głos”
„Niewiarygodne”

STANLEY: Ni mo Jak nas widzą. Bardzo dziwna decyzja. I tak wygra Czarnobyl, nie oszukujmy się drodzy państwo. 

PONTON: Zgadzam się, ze Stalneyem, brak Jak nas widzą to skandal! Za to mamy Na cały głos, który nie był złym tytułem, ale na nominacje zdecydowanie za mało i chyba tylko temat na topie przesądził o docenieniu. Tak samo dziwi mi Paragraf 22. Zresztą, to i tak nieistotne, bo wygra Czarnobyl. 

EARN: Tak samo cierpię z powodu braku Jak nas widzą. Chociaż z powodu jego braku to Czarnobyl zostaje w zasadzie bez konkurencji.

Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym

Jennifer Aniston – „The Morning Show”
Olivia Colman – „The Crown”
Jodie Comer – „Obsesja Eve”
Nicole Kidman – „Wielkie kłamstewka”
Reese Witherspoon – „The Morning Show”

STANLEY: Kocham Jodie Comer. Ona o tym niestety nie wie. 

PONTON: Olivia Colman. Dziękuje, dobranoc. 

EARN: Jodie Comer jest naprawdę niesamowita w Killing Eve. Jednocześnie czarująca i mega creepy. Olivia Colman również świetna, ale jakby wygrała to tak jakby została ponownie wyróżniona za Faworytę, w której również grała królową angielską.

Najlepszy aktor w serialu dramatycznym

Brian Cox – „Sukcesja”
Kit Harington – „Gra o tron”
Rami Malek – „Mr. Robot”
Tobias Menzies – „The Crown”
Billy Porter – „Pose”

STANLEY: Nominacja dla Haringtona to jest jakiś żart niesmaczny. Stawiam na Ramiego bo Mr. Robot to jest taka petarda, że klękajcie narody. 

PONTON: Żadne tam przejhajpowane Bohemian Rhapsody  (tak, bardzo nie lubię tego filmu, a kreacja Maleka jest co najmniej poprawna, a na pewno nie oscarowa), a Mr. Robot. To zdecydowanie tytuł,  w którym Rami dał z siebie 200 procent. Kibicuje mu, ale coś czuje, że to będzie rywalizacja między Sukcesją a Pose

EARN: Niestety nie widziałem żadnego z tych sezonów oprócz GOT. Jon Snow sympatyczny, ale niekoniecznie na nagrody. Mr. Robota widziałem pierwszy sezon, i tam Malek był świetny, więc myślę, że i tym razem zasłużył.

Aktorka w serialu komediowym lub musicalu

Christina Applegate – „Już nie żyjesz”
Phoebe Waller-Bridge – „Fleabag”
Natasha Lyonne – „Russian Doll”
Kirsten Dunst – „On Becoming a God in Central Florida”
Rachel Brosnahan – „Marvelous Mrs. Maisel”

STANLEY: Nie wybiorę. Nie ma opcji bym wybierał między Applegate, Waller-Bridge i Lyonne. Moje osobiste trzy królowe.

PONTON: Cieszy mnie nominacja dla Natashy Lyonne, która w Russian Doll stworzyła niesamowitą kreację i strasznie jej kibicuje, jednak to wyścig między Phoebe Waller-Bridge a Rachel Broshahan. Globy zaskakiwały nie raz, więc mam nadzieję, że i tym razem zrobią nam niespodziankę. 

EARN: Waller-Bridge zniszczy wszystkich.

Najlepszy aktor w serialu komediowym lub musicalu

Michael Douglas – „The Kominsky Method”
Bill Hader – „Barry”
Ben Platt – „Wybory Paytona Hobarta”
Paul Rudd – „Życie z samym sobą”
Ramy Youssef – „Ramy”

STANLEY: Albo Douglas, albo Hader. Szczególnie, że Douglas jest tutaj tak bardzo naturalny, kiedy mówi o najbardziej intymnych nieprzyjemnościach związanych ze starością. 

PONTON: Bill Hader w roli Barry’ego jest znakomity, natomiast depta mu piętach równie charyzmatyczny Michael Douglas. To raczej wyścig między nimi, i w mojej opinii to właśnie Bill zasługuje bardziej na tę statuetkę. Wcale się nie obrażę, gdyby nagrodę zdobył Paul Rudd, bo jego podwójna kreacja w Życiu z samym sobą zasługuje na docenienie. 

Earn: Mam taką samą opinię jak Ponton. To starcie pomiędzy Haderem, a Douglasem. Dwie bardzo dojrzałe, perfekcyjne role. Chociaż czysty urok Rudda też może tutaj sporo zawojować.

Najlepsza aktorka w serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym

Kaitlyn Dever – „Niewiarygodne”
Joey King – „The Act”
Helen Mirren – „Katarzyna Wielka”
Merritt Weaver – „Niewiarygodne”
Michelle Williams – „Fosse/Verdon”

STANLEY: Jestem fanem Merritt Weaver od czasu The Walking Dead i bardzo się cieszę, że jej kariera się rozwija. Wszystkie nominowane produkcje są na podstawie prawdziwych wydarzeń i najbardziej szokuje The Act oraz właśnie Niewiarygodne. Serducho murem za Merrit, głosik w głowie podpowiada Dever lub King. 

PONTON: Bardzo mi się podobają nominacje za Niewiarygodne, bo to bardzo dobre role i przede wszystkim ważny serial. Tu jednakże wstrzymam się od głosu, bo z tego grona tylko tą produkcję widziałem, natomiast gdybym miał postawić ze 20 zł to bym zagłosował na Hellen Mirren. Katarzyna Wielka zebrała średnie recenzje, ale na pewno jej kreacja jest wybitna.

EARN: Jedna z pań z Niewiarygodne definitywnie zgarnie nagrodę.

Najlepszy aktor w serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym

Christopher Abbott – „Paragraf 22”
Sacha Baron Cohen – „The Spy”
Russell Crowe – „Na cały głos”
Jared Harris – „Czarnobyl”
Sam Rockwell – „Fosse/Verdon”

STANLEY: Jared Harris. Choć bardzo podobała mi się kreacja Abbotta w Paragrafie 22.  Jednak co Czarnobyl to Czarnobyl

PONTON: Bardzo mocna kategoria, jednak kibicuje najbardziej Sachy Baronowi Cohenowi, bo to zdecydowanie najlepsza rola tego aktora w karierze. Idealny casting, dojrzała, przekonująca kreacja, która jest przełomowa – to nie tylko Borat czy Bruno. To również agent Mosadu.  

EARN: Na pierwszy rzut oka wydaje się, że ta kategoria należy do Harrisa. Jednak słyszałem wiele dobrego o Fosse/Verdon, więc Rockwell może zamieszać. Abbott to z kolei wschodząca gwiazda, więc i jego nie można wykluczyć.

Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu, serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym

Patricia Arquette – „The Act”
Helena Bonham Carter – „The Crown”
Toni Collette – „Niewiarygodne”
Meryl Streep – „Wielkie kłamstewka”
Emily Watson – „Czarnobyl”

STANLEY: Oj nie podejmę się własnego typu, uwielbiam wszystkie panie, które zostały nominowane w tej kategorii.

PONTON: Pani Meryl Streep jeszcze nie ma statuetki w kategoriach serialowych. I spokojnie za Wielkie Kłamstewka na to zasługuje, bo to zdecydowanie jedna z lepszych jej ról ostatnich lat.  

EARN: Jestem fanem Toni Colette i bardzo jej kibicuję. W Niewiarygodne była prawdziwym badassem.

Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu, serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym

Alan Arkin – „The Kominsky Method”
Kieran Culkin – „Sukcesja”
Andrew Scott – „Fleabag”
Stellan Skarsgård – „Czarnobyl”
Henry Winkler – „Barry”

STANLEY: Andrew Scott bo Moriarty’emu, nawet w sutannie, się nie podskakuje.

PONTON: Kolejna mocna kategoria, sercem za Henrym Wiklerem. Jendakże, Stellanowi to się ta nagroda należy. 

EARN: Urzekła mnie desperacja Skarsgarda w Czarnobylu. Cyniczny Arkin też świetny. To są zdecydowanie moi faworyci.

 

trojanowsky

One thought on “REDAKCYJNA OBSTAWKA: Złote Globy 2020 – Seriale i filmy telewizyjne

  1. Najlepszy serial dramatyczny: Długo bym stawiał na „Killing Eve”, ale ostatecznie „The Crown” miażdży dopieszczeniem w każdym detalu.

    Najlepszy serial komediowy: Nie rozumiem fenomenu Barry’ego. Nudny, nieśmieszny. Zwycięzca jest tylko jeden: „The Kominsky Method”. Dawno żaden serial nie miał tak dobrych dialogów.

    Najlepszy film telewizyjny lub serial limitowany: „Czarnobyl”, acz brak „Jak nas widzą” na rzecz „Paragrafu 22” to jakieś nieporozumienie.

    Najlepsza aktorka w serialu dramatycznym: Olivia lub Jodie, ale chyba ze wskazaniem na tę pierwszą.

    Najlepszy aktor w serialu dramatycznym: WTF? – najdziwniej obsadzona kategoria. Chyba po to by w cuglach wygrał Malek

    Najlepsza aktorka w serialu komediowym lub musicalu: Jakby to powiedział Wiedźmin Geralt „Hmmm…” ale chyba postawiłbym na Phoebe Waller-Bridge

    Najlepszy aktor w serialu komediowym lub musicalu: jak wspomniałem wyżej, nie rozumiem fascynacji Barrym, dlatego M. Douglas zgarnie statuetkę.

    Najlepsza aktorka w serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym: Któraś z pań „Niewiarygodne”. Obstawiłbym Kaitlyn.

    Najlepszy aktor w serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym: Najlepsze nominacje! i najtrudniejszy wybór. U mnie długo byłby to Sacha Cohen ale ostatnio obejrzałem „Nacały głos” i stawiam na Russella, bo ten serial to teatr jednego aktora.

    Najlepsza aktorka drugoplanowa w serialu, serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym: Meryl Streep miażdży konkurencję. W zasadzie tylko dla niej wytrwałem cały drugi sezon „Wielkich Kłamstewek”, który generalnie był duży słabszy niż pierwszy.

    Najlepszy aktor drugoplanowy w serialu, serialu limitowanym albo filmie telewizyjnym: Wyrównana stawka w której najbardziej mnie urzekły zjadliwe komentarze Arkina.

Leave a Reply

google.com, pub-1254610672375848, DIRECT, f08c47fec0942fa0
%d bloggers like this: